Post | december 2025 | Foto-expositie | 1 min lezen

De 4Daagse brengt energie en bezoekers naar de stad

Voor Kees begint de 4Daagse Apeldoorn al lang voordat de eerste wandelaars hun schoenen aantrekken. Hij is als vrijwilliger voor de PR al maanden bezig met nieuwsbrieven, social media, persberichten en campagnes. Alles om wandelaars en Apeldoorners te informeren en enthousiast te maken. “Het mooie is: mijn vrijwilligerswerk kan overal mee naar toe,” zegt hij lachend. Wanneer we hem spreken, zit hij in een vakantiehuis in Zweden. “Of ik nu hier ben of thuis, met mijn laptop ben ik overal verbonden met de 4Daagse.” 


“Ik vind het geweldig om met zoveel mensen samen te werken. Je maakt een praatje, hoort elkaars verhalen en bouwt echt iets samen in die vier dagen. Maar ook de waardering van de deelnemers… Als mensen vertellen dat ze door ons een goede ervaring hadden, denk ik: hier doe ik het voor. En tijdens de vier wandeldagen ga ik met een glimlach naar huis. Elke dag weer.” 


Het hele team maakt het succes 

Kees zorgt ervoor dat informatie klopt, iedereen de weg kan vinden en het evenement goed wordt gepromoot. Maar hij benadrukt dat het succes door het hele vrijwilligersteam komt: de route-uitzetters, de EHBO’ers, de verkeersregelaars, de horecateams en de binnendienst. Samen maken ze het evenement tot een succes. Zo betekent de 4Daagse Apeldoorn méér dan wandelen: het verbindt mensen, brengt energie in de stad en trekt bezoekers aan. 


“Mijn missie? Zoveel mogelijk mensen laten ontdekken hoe bijzonder de 4Daagse Apeldoorn is. Niet alleen als deelnemer, maar ook als vrijwilliger.” 

 


Foto: Peter Donderwinkel 


Benieuwd naar de volledige foto en alle andere beelden?

Kijk hier waar de expositie te zien is!

Deel blogpost